نعمتی:خودتحریمی‌ها مشکل اصلی کشور است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:خودتحریمی‌ها مشکل اصلی کشور است

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه بحث تحریم‌ها مختص امروز و دیروز نیست بلکه در طول 34 سال گذشته انقلاب هم دشمنان تحریم‌هایی را علیه ما داشتند، اظهار داشت: البته ما از دشمنان توقعی نداریم که ما را تحریم نکنند چرا که ما بسیاری از منافع را از آنان گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به عنوان داعیه‌دار ایجاد خاورمیانه جدید و بزرگ به دنبال این بودند که ثروت خاورمیانه را به یغما ببرند و عملاً با فشار نظام و انقلاب آنان به اهدافشان نرسیدند، تصریح کرد: طبیعتاً آنها به دنبال این مهم هستند که با اصلی‌ترین عامل یعنی نظام و انقلاب ما برخورد کنند، پس باید مراقب بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: ما اعتقاد داریم که نظام ما یک نظام ولایی و متعلق به حضرت ولی‌عصر (عج) است و این نظام با دست با کفایت مقام معظم رهبری به صاحب اصلی‌اش سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما شعب ‌ابی‌طالب را هرگز از یاد نبرده‌ایم، تصریح کرد: حضرت رسول به همراه یاران خود در شرایط سخت شعب ابی‌طالب ایستادگی کردند و توانستند در نهایت پیروز و سربلند ندای اسلام را فراگیر کنند، پس باید همواره ایستادگی کرد.

پرداخت یارانه مرحله دوم تنها به اقشار آسیب‌پذیر باشد

نعمتی در ادامه در خصوص اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که هدفمندی یارانه‌ها باید به صورت مرحله به مرحله و کامل انجام شود، اذعان داشت: در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها دولت بخشی را به خوبی عمل کرد که قابل تقدیر است و جایی هم به آن نقد داریم یعنی 50 درصدی که قرار بود به مردم پرداخت شود پرداخت شده البته با این دیدگاه که باید به اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت می‌شد نه به 70 میلیون نفر.

وی اضافه کرد: دولت 20 درصد از 50 درصد دوم را در زمان برخورد به مشکل و وارد شدن فشار بر مردم می‌خواست هزینه کند خوب عمل نکرد و این به عنوان یک نقطه ضعف در مرحله اول به شمار می‌رود.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت افزود: 30 درصد درآمد ناشی از فروش نفت باید به تولید صنعتی و کشاورزی اختصاص پیدا می‌کرد که 30 درصد عملاً پرداخت نشد و این امور از نگرانی‌های ما است.

وی در خصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: شکی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیست اما پرداخت یارانه به 70 میلیون ایرانی به صلاح این نظام نیست و باید به افراد ضعیف و تحت فشار اقتصادی یارانه پرداخت شود اما نه به صورت یارانه نقدی بلکه باید به صورت خدمات اجتماعی، تحصیلی و درمانی باشد.

نعمتی تأکید کرد: پرداخت یارانه نقدی به مردم موجب ایجاد تورم‌های کذایی در جامعه خواهد شد و شاید به گونه‌ای ما نتوانیم آثار تورمی آن را ببینیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:بهروز نعمتی,نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی, تحریم ها,ساعت 23:47  توسط محمد گلزار